Sungguh indah dan nyaman perasaan apabila mendapat kasih sayang daripada Tuhan yang sentiasa menyediakan segala keperluan kita, meluaskan keampunan dan rahmat-Nya kepada kita. Kemuncak daripada perjalanan kehambaan ini adalah apabila dijemput untuk menziarahi Allah di syurga kelak. Digambarkan oleh ‘ulama; apabila mendapat jemputan tersebut, hati terasa begitu berdebar bagaikan hendak tercabut jantung.

April 05, 2013

Motivasi ( no more FAIL)


Alhamdulillah , for the 1t sem the pointer become not to generous with  me but I'am very thankful no paper i need to repeat . to fighters with me to achieve success let us pursue the knowledge quality we learn .But acctually i still need to repair my pointer to get more better becoz i know i can do it !

so kepada yang fail tu jangan lah sedih sangat .menda boleh ubah kan .


ALLAH itu Maha Kaya. IA menjadikan setiap daripada hasil di bumi ini untuk kita nikmati, teladani dan hayatinya. Pernahkah kita terfikir seperti itu?
Well Saya sering melalui detik-detik dan hari-hari yang amat mendukacitakan di dalam hidup. Saya yakin anda juga pernah melalui saat-saat seperti ini. Namun, selagi mana kita mampu untuk menangani setiap permasalahan di dalam hidup ini dengan bijak, saya percaya, rasa bosan, tidak bersemangat, tiada motivasi di dalam hidup bukanlah suatu masalah yang besar di dalam hidup.
So untuk kita menjana lebih kekuatan dalaman agar kita menjadi manusia yang lebih gagah, perkasa dan yakin dalam melalui setiap arus cabaran kehidupan
Firstly kaji semula matlamat hidup kita bcoz semua yang tinggal diatas muka bumi Allah nie msti ade matlamat hidupkan, and myb ade diantare kita yang penah bermatlamat untuk bergelar manusia berjaya lagi-2 time persekolahan. Then bila kita kian lemah dan merasakan tidak bersemangat di dalam hidup, cuba ingat semula matlamat ada sewaktu kecil-kecil dahulu
Hidup hanya sekali saja, Gunakanlah ia sebaiknya. Tuhan mahukan yang terbaik daripada setiap hambanya. Pastikanlah yang terbaik itu adalah kita.
Secondly, Kita mesti set dalam minda, gagal merupakan proses kehidupan bcoz setiap kegagalan yang anda pernah,sedang dan akan lalui adalah suatu proses-proses kehidupan? Ya, jatuh, bangun,jatuh dan bangun semula itu adalah proses normal kehidupan kepada anda, mereka dan saya sendiri untuk kita menjadi seorang manusia yang benar-benar kuat, hebat dan berjaya!
Gagal, jatuh dan sesekali ‘down’ di dalam hidup itu adalah normal, ramai yang pernah rase kegagalan .but selepas itu mereka mampu untuk bangkit semula dan menjadi seorang manusia yang benar-benar hebat dan berjaya.
Percayalah, pada setiap kejatuhan itu, pasti ada bangunnya suatu hari nanti, andai kita terus berusaha dan berusaha untuk membangunkan diri kita.
thirdly, Kite adalah makhluk terbaik ciptaan Allah so kita mesti membuktikan bahawa kita sememangnya benar-benar berhak untuk menjadi makhluk terbaik daripada ALLAH.
Jangan rasa sedih, tak usah bermuram muka, jangan sekali-kali merasa jatuh, sebab anda sememangnya makhluk terpilih. DIA menghadiahkan setiap ujian itu kepada hamba-hambanya yang terpilih sahaja. Anda perlu tahu bahawa anda adalah makhluk yang DIA pilih kerana andalah yang dirasakan berhak untuk mendapat ujian tersebut.
ALLAH tidak menghadirkan ujian kepada hamba-hambanya yang tidak layak untuk mendapat ujian tersebut. Setiap ujian, dugaan dan cabaran adalah untuk hambanya yang dirasakan berhak dan mampu untk menanganinya.
Maka, hadapilah dengan tabah, kuat, tegar dan cekal. Yakinlah bahawa anda merupakan makhluk yang terbaik untuk menerima setiap ujian daripada ALLAH.
Ramai orang yang mahukan kejayaan dalam masa yang singkat, namun semuanya nampak seakan sukar dan kabur untuk digapai lantaran tiadanya booster yang benar-benar kuat ke arah itu.
Kita lihat bagaimana Thomas Edison yang mencuba beribu-ribu kali sebelum berjaya menghasilkan sebuah alat yang mampu memberi cahaya kepada manusia sejagat sehingga hari ni
Jelas kepada kita bahawa kejayaan dan suatu yang besar-besar di dalam hidup akan diperoleh dengan suatu yang dirasakan amat pahit pada mulanya.
Carilah motivasi anda, jangan biarkan kedukaan dan kegagalan masa lalu menjadikan anda terus gagal di dalam hidup. Percayalah, semua itu hanya akan menjadikan anda manusia yang lebih hebat, lebih bermotivasi dan lebih cemerlang.



No comments:

Post a Comment